Priča o mezhebskim razlikama u našoj situaciji je opasni avanturizam

Priča o mezhebskim razlikama u našoj situaciji je opasni avanturizam

„Unositi priču o mezhebima i mezhebskim razlikama u našoj situaciji jeste, najblaže rečeno, avanturizam koji je suvišan, pa i opasan u vremenu i prostoru u kojem živimo“, kazao je dr Enes Ljevaković, fetva emin i muftija sarajevski, odgovarajući na pitanje koje mu je adresirao jedan od džematlija.

Naime, jedan musliman s ovih prostora pitao je dr. Ljevakovića zašto se ne dopušta održavanje vjerskih predavanja (dersova) u džamijama nekim ljudima koji su islamsko znanje stekli u arapskim zemljama. Ovaj musliman smatra da bi IZ u svim džamijama u Bosni, u interesu održavanja jedinstva muslimana, trebala dopustiti održavanje predavanja ljudima koji su stekli zavidno islamsko znanje, a koji ne djeluju kroz strukture IZ i u skladu sa interpretativnom tradicijom muslimana ovih prostora.

Prenosimo u cijelosti odgovor muftije sarajevskog dr. Ljevakovića:

– Ima pojedinaca koji tumače islam, posebno u oblasti fikha i praktičnih propisa, ali i u nekim manje važnim dogmatskim pitanjima, drugačije od tumačenja koje se kontinuirano već više stoljeća naučava kod nas kroz ustanove Islamske zajednice, posebno vjersko-obrazovne (hanefijsko-maturidijska interpretativna tradicija), što unosi nemir među džematlije i potencijalno može voditi razdoru u džematu.

Također, okupljanje i grupisanje na toj osnovi i bezbjednosno se pokazalo problematičnim. Unositi priču o mezhebima i mezhebskim razlikama u našoj situaciji jeste, najblaže rečeno, avanturizam koji je suvišan, pa i opasan u vremenu i prostoru u kojem živimo. Što to prije shvate dotični pojedinci, bolje i po njih i po sve nas.

Nema zapreke da se o različitim gledanjima, posebno onim važnijim, raspravlja u naučnim krugovima i forumima (ne onim putem interneta), ne opterećujući njima vjernike u džamijama, na predavanjima, hutbama i drugim sličnim prigodama. Zbog svega rečenoga, bilo bi neodgovorno u ovakvim okolnostima pustiti tako usmjerene pojedince da rasprave o spomenutim pitanjima i različitim tumačenjima unose u naše džamije i druge prostore u kojima se vjernici okupljaju radi jačanja jedinstva džemata i pronalaska duhovnog mira i okrjepe. Različita tumačenja, na način kako to rade neki pojedinci, ne doprinosi jedinstvu muslimana kod nas, već upravo njihovom razjedinjavanju. A Allah najbolje zna, kaže se u odgovoru fetva-emina i muftije sarajevskog dr. Enesa Ljevakovića.